ΟΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΟ ΕΝΟΣ ΑΙΘΕΡΟΒΑΜΟΝΑ

ΟΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΟ ΕΝΟΣ ΑΙΘΕΡΟΒΑΜΟΝΑ
του Κώστα Γ. Τσιλιμαντού

Κείνο που μετράει τις γλυκές μου πλάνες
είνα που ονειρεύομαι σ' επίμονες καμπάνες!

Δεν ξέρω τι μου συμβαίνει πολλές φορές και ενώ όλα φαντάζουν
γύρω μου σκοτεινά, οι δρόμοι του μέλλοντος αδιέξοδοι, ανεπίστροφοι,
οι δημιουργικές μας δυνάμεις χαμένες σε χωματερές, τα λόγια μας γρυλίσματα
ή σαπουνόφουσκες, ενώ εγώ, την ίδια στιγμή, μεταφέρομαι σε άλλους τόπους
λαμπερούς, αισιόδοξους και  στήνω το δικό μου κόσμο, ένα κόσμο, που δεν έχει
καμιά σχέση μ'αυτόν που ζούμε.

  Περπατώ στους δρόμους και <<βλέπω>> τους οπαδούς του κερδώου Ερμή του
να έχουν  υψωμένες ελληνικές επιγραφές στα καταστήματά τους με μεγάλα
κεφαλαία γράμματα και κάτω (σε παρένθεση) με μικρότερα στην αγγλική,
για τους ξένους.
   <<Βλέπω>> με χαρά σ' όλα τα ζαχαροπλαστεία ελληνικούς τίτλους και
καμαρώνω για τους ευφάνταστους Έλληνες που αντλούν από δικές τους
πηγές και παίρνουν από δικές τους ρίζες. Δίνω και σ'εσάς μερικούς. ΤΟ
ΜΕΛΕΝΙΟ, Ο ΡΟΔΑΝΘΟΣ, Ο ΜΟΣΧΟΚΗΠΟΣ, ΤΟ ΜΕΛΙΧΑΡΟ, Η ΑΜΒΡΟΣΙΑ , ΤΟ
ΓΕΥΣΤΙΚΟ, ΟΙ ΓΛΥΚΟΛΙΧΟΥΔΙΕΣ, Ο ΡΟΔΩΝΑΣ, ΤΟ ΟΝΕΙΡΕΜΕΝΟ,  ΤΟ ΗΔΟΝΟΧΑΡΟ,
Ο ΜΕΛΑΝΘΟΣ, ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΓΛΥΚΟΥ, Ο ΡΟΔΟΚΗΠΟΣ,Η ΓΛΥΚΙΑ ΖΩΗ, ΤΟ ΝΕΚΤΑΡ,
ΤΟ ΝΕΚΤΑΡ ΤΩΝ ΘΕΩΝ, Ο ΓΛΥΚΑΝΘΟΣ, το ΚΡΙΝΟ και τόσα άλλα. Ακόμα και
αστείους τίλους:" Βαθιά... μελωμένοι", "Και του πουλιού το ..μέλι",
"Γλυκοποριές". "Οίκος ηδονής",  "Τα ζαχαρώματα", "Να τρώει η μάννα" και βάλε.
     "Βλέπω'' τους τηλεοπτικούς κσι ραδιοφωνικούς σταθμούς μας να
βαφτίζονται, περιφρονώντας την ξενομανία και έχοντας σεβασμό στα
ονόματα της γόνιμης ελληνικής μυθολογίας, της ιστορίας,  και της
πρώιμης ελληνικής επιστήμης της Αστρολογίας, να παίρνουν ονόματα όπως:
ΦΩΣ, ΦΑΡΟΣ, ΟΔΗΓΟΣ, ΠΗΓΗ, ΑΣΤΡΑ, ΑΡΙΑΔΝΗ, ΚΕΡΑΥΝΟΣ, ΔΡΟΜΩΝ, ΚΡΙΟΣ,
ΣΕΙΡΙΟΣ, ΤΟΞΟΤΗΣ, ΠΥΡΣΟΣ, ΓΑΛΑΞΙΑΣ, ΚΡΟΝΟΣ, ΕΣΤΙΑ, ΠΗΓΑΣΟΣ, ΘΥΡΣΟΣ,
ΑΤΛΑΣ,ΙΡΙΣ, ΠΛΕΙΑΣ, ΩΡΙΩΝ, ΑΝΤΑΡΗΣ, ΟΥΡΑΝΟΣ, ΖΥΓΟΣ, ΚΡΑΤΗΡ, ΛΕΩΝ,
ΥΔΡΑ, ΛΥΡΑ. ΚΑΣΤΑΛΙΑ, ΔΙΡΚΗ και τόσα άλλα.
  "Βλέπω" στην ελληνική τηλεόραση όχι μόνο τα παπάκια του Walt Disney,
αλλά τον έλληνα σκηνοθέτη να παρουσιάζει ένα ελληνικό καλικαντζαράκι
να κάνει του κόσμου τις τρυποξυλιές και πάντα να γλυτώνει.
    "Βλέπω" το Δράκο των ελληνικών παραμυθιών , όμοιο στην εξυπνάδα με
τον Πολύφημο του Ομήρου, και δίπλα του ο καπετάν-Δεκατρής, παρόμοια με
τον Οδυσσέα, να τον τυλίγει στα σχέδιά του.
   "Βλέπω" στο Ηρώδειο μια υπέρλαμπρη βυζαντινή αυναυλία από 200
ιεροψάλτες να ψάλλουν τον  πρώτο μσς εθνικο  ύμνο ''ΤΗ ΥΠΕΠΜΑΧΩ"
 και τροπάρια και μια άλλη φορά στοίδιο μέρος  μια μεγάλη χορωδία να τραγουδάει 
τα Δεροπολίτικα (τα γνωστά σε όλους ως πολυφωνικά), τα αρχαιότερα της Ευρώπης.
  "Βλεπω'" να κηδεύονται οι νεκροί μας όχι με καντάδες, αλλά με χορωδίες
γνήσιας βυζαντινής μουσικής.
"Βλέπω" τα καλογυμνασμένα ελληνόπουλα τους θερινούς μήνες να φορούν
φανελάκια εμπνευσμένα από  τον Μεγάλο Παππού της ελληνικής ποίησης και
διαβάζω. Χαίρε,
"Ερως- Ίρις"," Ηέλιος Φέθων", "Φοίβος"," Οίνος και Αίνος", "Φίλοι πάντες ηδέ
κασίγνητοι" (α).
"Έραμαί σου", "Σέο νύν έραμαι καί με γλυκύς ίμερος αιρεί" (β). "Μέλιττος
γλυκίων ερήνη". "Στυγώ πόλεμον", "Ουχί πολεμήια τεύχεα" (γ), 'Φίλτερον
πντων Έρως" (δ)," Δώρ' αγλαά Αφροδίτης", "Μερόπων γένος ανδρών εμοί φίλον"
(ε). "Ου γάρ εμής ψυχής αντάξιον"(στ) "Θάρσει", "Έρρωσο,"(ζ) "Γέλος ουχί
δάκρυ", "Πόλεμον δακρυόεντα νόεi", "Μειδήσατε, "Μηδενί δούλιον ήμαρ",(η)
"Ελεύθερον ήμαρ πάσιν", "Αφρήτωρ αθέμιστος, ανέστιός εστιν εκείνος/ ός
πολέμου έραται επιδημίου οκρυόεντος"(θ). "Αύδα ό,τι φρονέεις"(ι),
"Μνήσασθε εμείο"(ια) "Τέτλαθι δη κραδίη και κύντερον άλλο ποτ' έτλης"
(ιβ), Νήπιοι οί φρονέοντες εφημέριᨨ (ιγ) "Δώρα ερατά θήρευε χρυσέης
Αφροδίτης".
    Και ιδού τώρα το όνειρο που είδατε γραμμένο στον τίλο. Αν τα
οράματα τα βλέπω ξύπνιος φαίνεται πως το όνειρο το είδα...ξέσκεπος!
Είδα λέει προχτές στον ύπνο μου πως ένας διάσημος Έλληνας αστέρας της
όπερας; του πιάνου; τραγουδιστής; ηθοποιός; συνθέτης; Δεν το καλοθυμάμαι.
Εκείνο πουθυμάμαι είναι πως στοαεροδρόμιο ενός ξένου κράτους
 που κατέβηκε- και εδώ δε θυμάμαι ακριβώς
σε ποια χώρα- τον περίμεναν ένα σμήνος κινηματογραφιστές, φωτορεπόρτερς,
 κάμεραμεν, δημοσιογράφοι και βάλε.
  Αυτός στάθηκε στο κέντρο αυτής της ομήγυρης κσι άρχισε να τους
μιλάει σε άπταιστα ελληνικά.
 Τότε εκείνο το τσούρμο έμειναν άναυδοι και τον κοίταζαν σα χάνοι.
-     Τί γλώσσα μιλάτε κύριε;  Του είπε ένας απ' το τσούρμο στην αγγλική.
-Μ ιλώ τη γλώσσα της Επιστήμης και της Φιλοσοφίας. Μιλώ  τη γλώσσα των
θεών και του ενός αληθινού, με την οποία διαδόθηκε ο λόγος Του, τους
απάντησε επίσης στην Αγγλική.
- Μα εμείς δεν την καταλαβαίνομε, επανέλαβαν όλοι μαζί.
- Τόσο το χειρότερο για σας, τους απάντησε. Εν παση περιπτώσει αφού
δεν  καταλαβαίνετε, τότε ζητήστε ένα διερμηνέα να σας μεταφράζει ό,τι
λέω, συνέχισε.
- Μα αφού ξέρετε αγγλικά, γιατί δε μιλάτε σ' αυτή τη γλώσσα να συνεννοηθούμε;
-Από χρέος σεβασμού σε μια γλώσσα την αρχαιότερη της Ευρώπης, τους απάντησε.
Εκεί επανω από κάποιον αλλόκοτο θόρυβο ξύπνισα. Αργότερα εξήγησα το
όνειρο στο γυιο μου, που μελαγχολικά μου απάντησε.
-Μπαμπά ζεις σε άλλο κόισμο! Γι αυτό  και τα όνειρά σου δεν έχουν
σχέση με τον κόσμο που ζούμε. Σύνελθε! Εδώ βγαίνουν οι δικοί μας για
λίγο έξω και έρχονται στον τόπο τους και κάνουν πως ξέχασαν τη γλώσσα
που λες και μιλούν σπασμένα ελληνικά, για να δείξουν τον ευρωπαϊσμό
τους. Και δε φτάνει μόνον αυτό. Υπάρχουν και τα χειρότερα. Να μη
καταδέχονται να μιλούν στη μητρική τους γλώσσα.
Αλλού ξημερωμένος εγώ.Σε "μιά στραβοτιμονιά,από την ανάποδη" που θά  'λεγε ο Ελύτης

 ΣΗΜ.α-Όλοι αγαπημένοι και αδέρφια. β- Σ'αγαπώ και πόθος γλυκός με
κυριεύει (Ξ,328), γ- Όχι πολεμικά όπλα. δ-Απ' όλα καλύτερο ο έρωτας.
ε-Αγαπώ το θνητό γένος των ανθρώπων.ζ- Υγίαινε.  -η- Σε κανένα να μη
τύχει ημέρα σκλαβιάς . θ-Να μείνει άσογος, άσπιτος, παράνομος, όποιος
λαχταράει τον τραχύ πόλεμο. (Ξ, 63-4). ι- Πες ό,τι σκέφτεσαι. ια- Να
με θυμάσαι (λ,71). ιβ-Βάστα καρδιά μου, άντεξες κάποτε και χειρότερα
(υ, 18). ιγ-Κουτοί, που από το σήμερα δεν πάει ονους πιο πέρα. (φ,85)
ιδ-  Τα χρυσά δώρα της Αφροδίτηςνα καταχτάς.ιε-.
 https://tsilimantos.wixsite.com/kostastsilimantos